top of page

#4 Projektový management – Appky pro správu projektů i komunikaci (1. část)

Kategorie

Projektový management

20. března 2023

Petr Kříž

⏱ Máš na přečtení 1 minutu?

Máme za sebou obchod i finance (pokud ti článek utekl, najdeš ho zde), tak se pojďme podívat na aplikace, které ti pomohou odvést projekty mezi fázemi uzavření obchodu a finální částí vystavení faktury. Když jsme si ve #WeAreMakers dělali jejich seznam, zjistili jsme, že jich je velké množství, se kterými máme zkušenosti, a proto je tento článek rozdělený do dvou částí.


Pokud ještě v týmu svůj projektový nástroj nemáš a hledáš řešení pro plánování, organizaci a sledování průběhu projektů tak zkus vyzkoušet řešení jako Asana, Basecamp, Freelo nebo Trello. Všechny nástroje ti umožňují efektivní práci s dalšími členy týmu, zajistí komunikaci a budou ti pomáhat udržet v projektech pořádek. A samozřejmě všechny tyto nástroje mají své moduly v Make (dříve Integromat).

🫖 Máš více času?

Pracuješ sám nebo s týmem kolegů na několika projektech a začínáš se v tom už ztrácet? Nevadí, máme tu pro tebe první čtyři nástroje, které ti pomohou se v projektech zorientovat, přenést komunikaci s kolegy k jednotlivým projektům nebo i řídit budget na daný projekt. Tak pojďme na to.


Asana

Mnohými vnímaná jako jednička v projektových nástrojích, i to je Asana. V rámci Asany tě čeká intuitivní prostředí, které nabízí širokou škálu funkcionalit a práci s kolegy v reálném čase, ale pojďme popořadě. Abys měl v projektech pořádek, budou se ti hodit funkce jako plánování úkolů a projektů, sledování pokroku práce nebo třeba komunikace mezi členy týmu. Asana ti umožňuje různé způsoby zobrazení projektů a úkolů, jako jsou například seznamy, kalendáře nebo kanbanové boardy, což ti umožňuje najít ten nejlepší způsob, jak organizovat svou práci. Samozřejmostí je i integrace Asany s dalšími nástroji vč. Make jako jsou kalendáře, e-maily nebo cloudové úložiště, což umožňuje snadné přenášení dat a efektivní práci na různých úrovních projektů.


Basecamp

Druhým nástrojem, který ti pomůže udělat pořádek v projektech je Basecamp. Stejně jako Asana ti poskytne všechny potřebné nástroje pro spolupráci a organizaci projektů na jednom místě. Jeho funkce zahrnují plánování úkolů, sledování průběhu projektů, správu souborů a komunikaci mezi členy týmu. Navíc ti ale přináší i možnost psaní soukromých zpráv s jedním nebo více kolegy jako například Slack (o tom ale až příště). Basecamp také umožňuje zobrazení projektů a úkolů v různých režimech jako jsou například seznamy, kalendáře a kanbanové boardy. Basecamp nabízí také řadu dalších funkcí jako jsou diskusní fóra, plánovače termínů a sledování času, což ti umožní pracovat efektivněji a úspěšně dokončit své projekty.


Freelo

Co by to byl článek o projektových nástrojích, kdyby v něm chyběla česká stopa, a proto je tu Freelo. To kombinuje spoustu chytrých funkcí z obou předchozích zmíněných a další navíc přidává. Obdobně jako Asana nebo Basecamp, Freelo nabízí řadu užitečných funkcí, které pomáhají týmům efektivněji plánovat a organizovat své projekty. Například kanbanové boardy umožňují jednoduché vizuální zobrazení úkolů a jejich stavu, což umožňuje týmu snadno sledovat, co se děje a co ještě musí být dokončeno. Seznamy úkolů pak poskytují detailní přehled o každém úkolu včetně popisu, termínu splnění a přiřazeného člena týmu. Kalendáře umožňují efektivní plánování a koordinaci termínů a sledování průběhu projektů v čase.


Freelo také umožňuje sledování a měření času na projektech, což umožňuje jednoduché měření produktivity, následné fakturace klientům nebo sledování zadaného budgetu. Díky integraci s dalšími nástroji, jako jsou Google Drive nebo Dropbox, mohou týmy snadno sdílet soubory a spolupracovat na dokumentech v reálném čase. Samozřejmostí je uživatelská přívětivost a intuitivní design, což usnadňuje jeho používání pro týmy všech velikostí a typů.



Trello

Máš rád kanban, tak zbystři, protože přesně o tom je Trello. V rámci jednoduchého a intuitivního prostředí ti umožní snadno sledovat průběh práce a udržet si přehled o tom, co je hotovo a co ještě musíš udělat. Trello je také velmi přizpůsobitelný a umožňuje integraci s různými aplikacemi, jako jsou kalendáře a cloudová úložiště, což ti umožní pracovat tak, jak je to pro tebe nejlepší.


Základním stavebním kamenem jsou "nástěnky", což jsou digitální stěny rozdělené na seznamy, které obsahují "karty" s úkoly nebo projekty. Uživatelé mohou vytvářet a přesouvat karty mezi seznamy, přiřazovat úkoly jednotlivcům, přidávat komentáře a přikládat soubory k jednotlivým kartám. Trello také umožňuje nastavit datum splnění úkolů, přidat štítky a filtrovat nástěnky pro lepší organizaci.


Kromě základních funkcí nabízí Trello také řadu doplňků jako jsou Power-Ups, které umožňují uživatelům přidávat další funkce, například kalendáře a časové plány, integrace s dalšími aplikacemi nebo analytické nástroje pro sledování produktivity. Trello je tedy ideální nástroj pro týmy, kteří chtějí pracovat efektivněji a úspěšně dokončit své projekty a jsou milovníky kanbanu.



Tak který nástroj pro sebe nebo svůj tým zvolíš ty? A malý spoiler na příště, budeme mluvit o milovaném Notion, praktickém Monday, Podio nebo třeba Slack.


#WeAreMakers #AutomatizovatNelzeVse

bottom of page